Stress stress stress

Nationellt prov i matte D imorn. Gläh. Usch. Tvi. Det skulle bekymra mig mindre om jag inte hade tio andra skolarbeten att tänka på. Jag hinner ju knappt plugga till någonting, allt blir bara ihophafsat. Att jag sedan får ångest bara av att tänka på projektarbetet och sedan skuldkänslor blandat med panik när jag tvingas skjuta upp det gör det inte bättre. Jämmer och bedrövelse. Stressa stressa stressa. Klaga klaga klaga. Deppa deppa. Det kan inte vara så kul att läsa min blogg när allt jag gör är att gnälla över att jag har så mycket att göra och är trött och stressad och deprimerad. Jag får väl försöka rycka upp mig. Äsch. Jag betvivlar att det kommer att gå just nu. Att stiga upp ur sängen med vetskapen om att jag har ännu en dag full av krav att genomlida gör att uppstigandet på morgonen känns som att ta sig upp ur en grop. En djup, mörk grop som jag helst vill stanna i. Eftersom jag vet att livet utanför gropen är ännu dystrare. Nä. Jag kommer ingenstans med de här elegierna. Jag ska återgå till pluggandet, a.k.a. stressandet nu. Snart kanske jag kollapsar av stress...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0