Helgkurs

Helgkursen var toppen. Elva timmars träning, det är mer än jag brukar träna på en hel vecka. Har lärt mig massa nytt, bland annat hur man öppnar dörrar med foten (utan att sparka upp dem). Skämt åsido, det mest utvecklande var att det kändes som att jag fick en lite bättre insikt i långsvärdfäktning. Trots all träningsverk och trötthet och blåmärken som jag inte minns hur jag har fått vill jag träna mer. Det är KUL att fäktas!

Sammanfattningsvis har jag haft en mycket trevlig helg. Jag har inte ägnat skolarbetet en tanke (bortsett från lite dåligt samvete för att jag valde bort det). Vilket kanske inte var så bra med tanke på allt jag har att göra, men det skiter jag i. Jag prioriterade så här, och jag ångrar det inte. Ha! En seger över min pliktskyldighet.

Men. Detta innebär att jag får det desto jobbigare nu. Det är måndag. Jag hatar måndagar, dagen då verkligheten kommer tillbaka som ett slag i ansiktet. Jag hade inte haft något emot att sova bort hela dagen. Men icke. Nu ska jag traggla uppsats och kemi.

Tell me why, I don't like mondays...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0