Hugga Gräsmattor

Uppkopplad igen, efter en avkopplad helg. På datorfronten, vill säga. Uppdatering av helgens not-so-avkopplade (om de sedan var avkopplande är en helt annan sak) händelser kommer här:

Fredagen spenderades till största delen på en buss till och från Stockholm. Under några timmar däremellan hann vi också befinna oss i Stockholm, välja ut de två tråkigast tänkbara muséerna och känna oss kulturella. Moderna museet och konstmuseet om jag minns rätt. Vilket jag förmodligen inte gör, eftersom mitt intresse för att titta på konst i museer är ungefär lika med noll. Dagen var dock genomlidbar tack vare en trevlig lunchresturang, en trevlig glass, ett trevligt café och ett trevligt sällskap. Sedan gjorde jag det hela någon intressantare (för de andra) genom att vandra rakt in i en lyktstolpe (Allvarligt?! Var kom den ifrån? Den smög sig på mig!) och nästan lyckas strypa mig själv med ett draperi som hängde för en dörröppning (Jag svär! Det var ute efter mig!). Sådana saker som bara händer på film, egentligen. Jaja. Något ska en väl vara bra på.

Lördagen ägnades åt att rulla ihop och knyta tatami-mattor. (D.v.s. japanska gräsmattor. Inte gräsmattor som så, utan mattor gjorda av gräs. Heh.) Blåsor på fingrarna av allt knytande, och det luktade ganska speciellt, men det var värt det, för...

Söndagen gick åt till att hugga på mattorna med skarpa svärd. Haha. Jag har ägnat helgen åt att hugga gräsmattor. Det ni. Jag har aldrig gjort något liknande. Det var både kul och häftigt, jag har fått en massa insikter. Bland annat att JAG VILL HA ETT SKARPSLIPAT SVÄRD. Suck. Någon dag när jag är rik, så...

Det som är kvar av helgen ska jag ägna åt att sova, så nu blir det inte ett ord mer skrivet ikväll. (Förutom den där meningen. Och den här. Och... gah! Godnatt.)


Kommentarer
Postat av: Sanna.

Svar: Haha, ja visst är det. Jag ramlade av stolen när hon skrev det där :P

2008-04-28 @ 17:23:59
URL: http://unbeautiful.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0