Vårkänslor

Ja visst gör det ont när knoppar brister. Det ser så ut i alla fall. De är jättestora nu, snart slår de nog ut. Som ett grönt fyrverkeri, fast utan kopparoxid. PANG kommer att höras från varje buske. En kraftig kanonad när de fotosynteserande små liven skjuter sina skott i eufori! En högljudd hyllning till våren.

Själv har jag lust att göra något liknande. Jag tycks ha drabbats av s.k. "vårkänslor". Jag känner mig glad och lycklig och full av energi. I alla fall just idag. Det känns väldigt udda, eftersom vårkänslor för mig brukar innebära att jag blir djupt deprimerad. Nåväl, det är väl bara att tacka och ta emot.

För övrigt kan jag rapportera att min nya cykel verkar fungera alldeles utmärkt, det är härligt att kunna susa hem nerför backen efter skolan igen, efter att så många månader trött ha trampat till fots.

Jag kan också glatt (och inte så lite stolt) konstatera att jag gör framsteg med Rubiks Kub som jag köpte i Ungern. Den höll på att driva mig till vansinne, men jag tror att jag börjar lära mig något nu. Som synes så verkar jag också ha lyckats öka bloggfrekvensen.

Nej nu får det räcka med positivism. Om jag inte slutar kommer jag nog snart att bli besviken. På återseende alla muntergökar! Ja, och ni som är dystra också. Det går nog över, både och.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0