Krig, krig, krig...

Idag har jag överträffat mig själv. En riktig bedrift. Det lustiga är att jag gjorde det genom att underträffa mig själv. Och det mest fantastiska är att det känns helt okej.

För det första så skippade jag biologin imorse - helt enkelt därför att jag inte orkade gå upp. Jag masade mig iväg till skolan lagom till historiaprovet. Jag hade inte läst på mer än kvällen innan (alla dessa krig får mig att lägga ifrån mig historiaboken var tionde minut när jag pluggar och i förundran, bestörtning och förskräckelse stirra ut i luften en stund medan insikten att människor är så... hopplösa gång på gång slår mig i huvudet), och hade kommit överens med mig själv att inte sikta på mer än G - jag har redan ett MVG hur det än går på provet enligt lärarinnan. Så satt jag där och svarade på frågor om 1900-talshistoria, och upptäckte att jag hade glömt bort vilken sida Italien var på i första världskriget. Så pinsamt. Men jag greps inte av panik. Jag klarade mig igenom hela provet (som förmodligen var det torftigaste historiaprov jag någonsin skrivit) utan att i ångest och vanmakt genomborra papperet med min penna, skrika och slå näven i bordet och sedan gråta över människors dumhet resten av lektionen. Det är ungefär vad all denna krigshistoria får mig att vilja göra.

Men jag överlevde. Jag skrev ett prov som inte höll MVG-nivå. Och jag kan leva med mig själv för det. Vilken seger. Det här låter helt stört, men det var svårt. Att sänka kraven utan att känna mig värdelös - men jag gjorde det. Yay!

Vad betyder väl en lista med MVG:n om den läggs i en likkista?!

Kommentarer
Postat av: Niclas Ohlsson

Det här kanske låter lika stört som du tycker om din text, men jag är imponerad. Och jag tror du har tagit ett steg (eller flera) i rätt riktning.

Keep on livin'!

Och ha det bra. Kram.

2008-03-15 @ 20:07:58
URL: http://www.readmedotnow.blogspot.com/
Postat av: Emma

Bra jobbat Tina!!!! Det är rätta steget. Som jag sa när vi snacka du behöver inte joba ihjäl dig. Ska försöka lära lite av dig tror jag...
Ses på PÅSKLOVET! Kram

2008-03-18 @ 12:05:45
URL: http://crazymummy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0