Längtan efter svunna tider

Usch. Just nu är jag jättestressad. Jag har tenta på fredag, och jag kan i princip ingenting. Ellära är så förbaksat svårt! Trist dessutom. Stress är inte bra för mig, den gör mig handlingsförlamad, vilket givetvis gör det hela ännu värre eftersom jag inte får något konstruktivt gjort som kan minska stressen. Tvi. Det är vid tillfällen som dessa som jag verkligen längtar långt bort. Det blåste lite höstväder idag, vilket var tillräckligt för att få mig att längta till fjällen. Härliga, bekymmerslösa (eh, åtminstone tentafria) vandrardagar på världens vackraste plats. Åh, jag vill ut och vandra nu. Inte sitta här med trötthetshuvudvärk och försöka förfärdiga den sista labbrapporten samtidigt som tentan verkligen måste pluggas till. Nåväl. Jag har åtminståne en hel hög med fina minnen jag kan drömma mig bort i när ångesten blir för närgången. Föga produktivt förvisso, men jag intalar mig att det är bättre för min mentala hälsa än att gripas av panik.

Härliga tider...
Ah, det var tider, det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0