Måndagskaffeautomat

Kaffeautomatsdramatiken fortsätter. Vilken händelse under en måndagmorgon kan väl vara väsentligare att skildra?

Den här gången blev jag mest besviken, faktiskt. Sur, trött och sockerkrävande noterade jag att två personer hade hunnit före mig till kaffeautomaten. Nåväl, jag kan vänta en minut på min varma choklad, tänkte jag intet ont anande. När så en kopp kaffe samt en cappuchino hade blivit utdelade var det min tur. Jag placerade med minutiös noggrannhet två enkronor där de skulle placeras, och tryckte på rätt knapp. Det skramlar till i maskinen, ett surrande läte hörs, och ut kommer min varma choklad. Men ingen mugg! Så typiskt! Där stod jag, snuvad på två spänn och blängde avundsjukt på människan före mig som uppenbarligen fått den sista muggen. Perfekt sätt att börja en måndagmorgon, världen verkar verkligen vilja mig väl idag.

Fokusera på petitesser? Jag? Inte då. Eller, jo, helt och fullkomligt. Allt för att driva bort tentaångesten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0