Angående Televisionen

Halvintressant anekdot angående i-landsproblem:

Blev uppringd av Radiotjänst i Kiruna häromdagen, som visst hade noterat att jag hade flyttat, och ville kontrollera att de hade fått rätt adress att skicka min TV-avgiftsfaktura till. De hade visst skärpt TV-innehavskontroll. Jag påpekar för den uppringande att jag inte äger någon TV, och det blir tyst i luren. Sedan lyder följande konversation:

"Men hur ser du på TV då?"
"Eh, jag ser inte på TV."
*tyst igen*
"Så du ser på TV genom datorn, då?"
"Nej."
"Har du ett TV-kort i datorn?"
"Öh... det tror jag inte."
*tystnad*
"Jaha, tack då."
*klick*

Alltid finns det något sätt att chockera sin omgivning. Att det skulle betraktas som så märkligt att inte ha sett på TV på tre år och fortfarande inte ha någon önskan att göra det borde jag egentligen ha anat. Ändå är det alltid ett nöje att förvåna folk. Nu ska jag återgå till att vara alternativ och slösa bort min tid och uppmärksamhet på någonting annat än TV. 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

LOL! Vill du ha en snigel på ögat? ;P

2008-10-14 @ 19:35:28
Postat av: Winterdragon

Jag trodde att det var reserverat för folk som faktiskt äger TV-apparater? :P In any case, nej tack. ^^

2008-10-16 @ 23:19:05
URL: http://winterdragon.blogg.se/
Postat av: Challe

Jag tror att personen ställde de frågorna för att de som ljuger om TV-innehav ska försäga sig.

De spelar ju in allt man säger.

2008-10-17 @ 20:09:05
URL: http://www.lostinline.se
Postat av: Winterdragon

Gör de? :O Creepy. Nåväl, de får väl komma hit och göra en husrannsakan om de misstänker något. Jag kan ju i teorin ha en TV gömd under sängen...

2008-10-19 @ 00:45:57
URL: http://winterdragon.blogg.se/
Postat av: Sverker

UNDERBART!! :D



Shit, vi hade aldrig pratat om det här, wow!

Vet du om att jag inte heller tänker ha en jävla teve i mitt liv? Erika är likadan, det är underbart. På sin höjd så kommer vi ha en liten tv med inbyggd video/dvd så man kan kolla på FILM som är en jävla skillnad mot att kolla på sugig teve. Jag hatar tv! Och jag tänker snarare på innehållet än merdiet som sådant i mitt kraftuttalande. Och jag vet exakt vad jag menar samt varför den stackars telefonisten blev tyst! Det är för att det är så jääääävla allmänt accepterat att ingå i tevekulten. Och hör man inte dit så är man onormal. Alltså konstig/udda/speciell Ah, underbara ord!! ^^



Länge leva den fria viljan! Så länge man kan chockera så går världen åt rätt håll =)

2008-12-11 @ 20:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0