Mekaniktenta

Phew! Jag har överlevt min första tenta! Ja, mekaniktentan var en skräckhistoria, om så bara för att det kändes så udda att sitta med en fysikskrivning och verkligen inte ha en aning om hur jag ska lösa vissa uppgifter. Rörelsemängdsmoment har en tendens att försvinna ur huvudet. Nåväl, det gick ändå inte käpprätt åt skogen som jag hade befarat, vissa saker kändes det faktiskt som att jag hade grepp om. Kanske, om jag har tur, räcker det för ett godkänd, men min värld går inte under om jag får göra en omtenta heller. Det vore nog snarare positivt, så att jag vet vad jag borde banka in i skallen bättre. Nåväl, jag grubblar inte över den saken.

Jag har ju ännu en tenta att se fram emot. Ellära, om en vecka. Jätteyay, med tanke på att jag ligger massivt efter relativt var jag borde ligga. Menmen, det kanske fungerar ändå. Alternativt kortsluts min hjärna som det kändes som om den gjorde under dagens tenta.

Hursomhelst så börjar fysiken bli något mer begriplig. Och om en vecka är det Halloween! Yay, först elläreskräck, och sedan PARTY!

Kommentarer
Postat av: Johan

Vad rolig du är, "Alternativt kortsluts min hjärna..." på en tentamen i ellära.

2008-10-25 @ 18:11:03
URL: http://alleinsora.blogg.se/
Postat av: Winterdragon

Så du lade märke till den. ^^ Tihi, mina färdigheter i ordvitsandets ädla konst har sannerligen utvecklats här på fysicum.

2008-10-26 @ 23:46:56
URL: http://winterdragon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0