Vintertid

Jag upplyser härmed alla som av någon anledning lyckats missa det: det är vintertid, vilket innebär att klockan ska ställas tillbaka en timme! Jag lyckas alltid missa det, så även i år. Typiskt. Blev informerad först vid sextiden (eh, det vill säga femtiden) av mina korridorskamrater. Dock visade det sig att tvättstugan inte var medveten om att det var vintertid, vilket innebär att den ansåg mig ha kommit en timme försent till mitt tvättpass klockan 22.00 och ville inte starta tvättmaskinen. Yey. Tid är ett väldigt mystiskt påfund!

En timme är ju annars en mäktig kraftkälla. Tänk så mycket som kan hända på en timme. Som det var nu sov jag ovetande bort min extra timme. Hade jag utnyttjat tiden effektivare om jag hade varit medveten om den extra tid jag fått mig till skänks? Förmodligen inte. Hade nog behövt den för att plugga till elläretentan, men som det var nu råkade jag ha städvecka och ägnade större delen av dagen åt att städa hela korridoren plus köket. *Phew.* Observation nummer ett är att studenter är fruktansvärt dåliga på att källsortera. I övrigt var inte nedskräpandet alltför illa. Jag har tydligen haft turen att hamna på en av de fräschaste korridorerna på parantesen. Angående övriga korridorer... jag lever nog helst i ovetskap.

Hursomhelst, vintertiden innebar också att ni fick en extra timme på er att engagera er i min tävling. Nu är det dock dags att avslöja vinnaren, men för det krävs ett nytt inlägg... DUN DUN DUN DUN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0