Coraline!

Yaay! I fredags var jag i Stockholm och såg sverigepremiären av Coraline, i 3D. (www.coraline.com) Och vad kan jag säga? Filmen var helt awesome. Inte vilken animerad barnfilm som helst, utan en äkta stop motion-film regisserad av ingen mindre än Henry Selick (som bland annat ligger bakom A Nightmare Before Christmas, som Tim Burton dock fick i princip all cred för). Filmen har arbetats på i åtta år (!), och det märktes. Från mitt oproffesionella perspektiv skulle jag säga att den är ett mästerverk, och det är det en inte oansenlig mängd människor som håller med mig om. Lyd ett mycket gott råd: gå och se den. På bio. I 3D om möjlighet finns. Och har du inte läst boken av Neil Gaiman, gör det. En skräckhistoria för vuxna, en äventyrsberättelse för barn. En riktigt bra bok, helt enkelt.

buttoneyes o_o
Koumpounofobi, någon?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Knappar ÄR läskiga! D:

Neil gav mig gåshud, läskigt.

2009-05-18 @ 17:23:14
Postat av: Winterdragon

Tihi. ^^ Får jag fråga vem du är, anonym-nisse? :P

2009-05-18 @ 20:17:01
URL: http://winterdragon.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Anonym-nisse is me! Jag skrev in min information men det vägrade visst att bete sig... skumt, mycket skumt.

2009-05-19 @ 11:33:27
URL: http://jixie.blogg.se/
Postat av: Winterdragon

Ah! Mysteriet klarnar. :)

2009-05-19 @ 22:37:35
URL: http://winterdragon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0