Om motivation

Mattemotivationen är fortfarande nere på noll. Vete tusan om jag kommer att klara Beta-kursen heller. Med tanke på att jag tydligen inte ens kan Alfa-kursen ordentligt, att jag ligger efter i planeringen och därtill har tappat lust och motivation och allmänt tron på matematik som meningsfull i mitt liv så ser inte utsikterna något vidare ut. Vilket innebär att jag kommer att behöva ägna sommaren åt att plugga till satans förbaskade helvetes... eh, ursäkta kraftuttrycken... djävla förbannade avskrädes omtentor. Märks min omotivation? Nähä. Om jag nu vill fortsätta till hösten. Och det vill jag, jag har inte tappat studiemotivationen så fullständigt. Fysiken var kul, och astronomin är det förmodligen också. Men matematik. Jag förstår mig inte på folk som läser matematik på universitetet frivilligt. Åtminstone inte på Lunds universitet. Ja, jag är bitter. Som bittermandel. Kul fakta är att fyrtio bittermandlar innehåller tillräckligt med cyanid för att förgifta en människa till döds. Kan vara användbar kunskap, varsågoda allesammans. Nå, var var jag? Bitter. Är det någon som har en mirakelkur mot avsaknad av motivation? Eller kanske bara ett litet tips? Sympati är också välkommet. Peta på mig, tack, kort sagt.

För övrigt är mitt nya favoritord GLUMS.

Glumsglumsglumsglumsglumsglumsglums.

Ja.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0