Post-konvent-symptom

Nu är jag hemkommen från LinCon, ett fyradagars spelkonvent. Jag är fortfarande aningen mentalt mörbultad av att vara så social, men jag tror att jag har tagit igen all förlorad sömn nu och kan fungera förhållandevis normalt igen. Det borde vara LinCon oftare. Det var jätteskoj. Och roligt att komma hem och träffa allt folk igen. Inte för att jag har brist på folk att umgås med i Lund, men nästan alla jag har känt fram tills jag flyttade finns i Östergötland, och jag vill inte börja kalla dem före detta vänner. Nu är det bara ett par veckor kvar till sommarlovet. Jag vet visserligen inte när jag skall bege mig till Linköping igen, men jag lär spendera en hel tid där i sommar. Och i fjällen. Och på Gotland. Och kanske här i Lund också. Time will tell.

Angående Towel Day igår så måste jag uttrycka min besvikelse över lundaborna. Jag såg inte en enda handduksbärare undantaget mig själv på hela dagen. Dåligt.

Och på fredag har jag tenta. Det känns så oerhört hopplöst att jag i princip har gett upp tankarna på att klara den. Kontraproduktivt att vara negativ, det är jag väl medveten om, men jag kan verkligen inte skrapa ihop ett uns motivation. Känns riktigt vidrigt att inte ha klarat en enda mattetenta, att i princip ha misslyckats med en hel termin. Men vad skall jag göra? Ge upp helt? Hell no. Jag tänker se till att det löser sig, genom att plugga i sommar. Förr eller senare skall det gå. För trots att det går åt skogen för mig är jag fortfarande hur glad som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0