Inconceivable!

Wow. Jag klarade andra delen av tentan också. Utan att plugga. Mirakulöst. Nåja, nu börjar nya kurser, så jag kan förhoppningsvis sparka igång min hjärna till att tänka igen. Plasmafysik och astrobiologi. Skall nog bli intressant.

Idag har varit katt-vaccinerardag. Det gick hur bra som helst, Mizar spann när hon fick sprutan. Nu är jag tillbaka i mitt korridorrum för några dagar, så jag har dock ingen möjlighet att studera hur hon mår i några dagar efteråt. Annars bor jag i princip hemma hos Martin nu. Att komma tillbaka hit gör mig mer angelägen än någonsin att hitta en egen lägenhet så snart som möjligt, så att jag både kan få vara i fred, ha ett eget kök, och kunna ha min katt boende hos mig. Det är en jäkla kö, jag har köat i tio månader nu, men till nyår hoppas jag ha en egen etta. Please, oh please!

I övrigt är jag nedstämd av diverse anledningar. Dels att jag var för sjuk för att åka på Swordfish i helgen. Ack och ve. Dels för att halloween kändes väldigt tom i år. Det är första gången på tio år utan halloweenfest. Det känns underligt att inte ha haft fullt upp att anordna, men ännu underligare att inte ens ha haft en halloweenkostym att planera. Jag som älskar halloween. Kommersialiserade är väl alla högtider nu för tiden, men jag tycker ändå att det är den roligaste. Det känns som om världen för en gångs skull tycker att det är okej att vara jag under halloween. Nåväl, jag fick en pumpa i alla fall. Wiie.

Nu tillbaka till mitt ätande av japanska päron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0