The Förkylning of Doom

Var på vårdcentralen idag. De petade mig i halsen, stack hål i mitt finger och mätte min temperatur i öronen. Och konstaterade att det inte var något fel på mig. Det är bara en långdragen förkylning som kommer att gå över av sig själv om jag bara TAR DET LUGNT. Fördömt. Jag är trött på att ta det lugnt. Kunde de inte bara ha lagat mig så att jag kan börja leva på riktigt igen? Det här gör mig deprimerad. Det är Swordfish i helgen, och jag kan inte åka dit på grund av detta erbarmliga hälsotillstånd. Det suger. Big time. Svärd och massor av fäktning och att träffa människor som är som jag i detta avseende är inget jag gärna missar. Argh! Jag borde skaffa mig ett immunförsvar. Som fungerar. Men hur?

Som grädden på moset är det tenta i morgon, dessutom. Känns riktigt uruselt eftersom jag har varit för däckad de senaste veckorna för att plugga. Jag hatar att sitta med en skrivning och inte ha en aning om hur jag skall lösa uppgifterna. Det känns som ett svek. Jag hatar att svika. Jag hatar att min hälsa sviker mig. Jag hatar en hel massa just nu. Jag hatar det också. Det får mig inte direkt att må bättre. Det gör visserligen inte underliga TV-serier heller, men de gör mig åtminstone lite gladare. Här kommer ett citat som känns passande, varför är nog bäst att inte spekulera i. Tio poäng till den som kan identifiera TV-serien i fråga.

- You think I think I should wash my beard?
- Yes, I think you should wash it. Then you should shave it off, nail it to a frisbee, and fling it over a rainbow.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag vet hur jobbigt det är att vara sjuk länge. :/ Hoppas det går över snart!



Det där citatet är fantabulöst!

2009-10-27 @ 21:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0